reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Diana Petruchová

Diana Petruchová

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem lúskanie hádaniek, ktoré mi nachystá život. Zoznam autorových rubrík:  Radosti naše rodičovskéŽena 21. storočiaAdam a EvaFantázie?Trinásta komnata

reklama

Žena 21. storočia

Epilóg?

Diana Petruchová

Epilóg?

Zaznelo na poslednej rozlúčke:

  • 11. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 469x
  • 1
Blog či vlastné ihrisko?

Diana Petruchová

Blog či vlastné ihrisko?

Blog.sme.sk má svoju atmosféru a ja som sa vďaka nemu veľa naučila. Prostredníctvom článkov a diskusií som mohla objavovať rôzne životné skúsenosti, názory na usporiadanie spoločnosti, ale aj spôsob akým obhájiť svoj názor, prípadne odhaliť jeho nedostatky a následne ho prehodnotiť. Ešte jedna vec ma na blogovej scéne fascinovala.

  • 20. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 691x
  • 9
Buldozér alebo metla?

Diana Petruchová

Buldozér alebo metla?

Včera dobehol syn zo školy, hodil tašku do kúta ako každý deň, zamieril do svojho obľúbeného „počítačového kútika“ a potom pretiahol tvár:

  • 16. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 580x
  • 2
Cez okno

Diana Petruchová

Cez okno

Podvedome som vyzrela von oknom. Môj pohľad sa na nej zasekol a ešte hodnú chvíľu som rozmýšľala prečo.

  • 19. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 573x
  • 4
Návraty domov?

Diana Petruchová

Návraty domov?

„Preto muž opustí svojho otca i svoju matku a priľne k svojej žene a budú jedným telom.“ Úvaha o návštevách rodičovského hniezda.

  • 23. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 919x
  • 8
reklama
Kľúče

Diana Petruchová

Kľúče

Neviem ako vy, ale ja mám jednu nevyliečiteľnú slabosť. Je ňou schopnosť nemať kľúče poruke vtedy, keď ich potrebujem.

  • 7. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 813x
  • 2
Žena v politike

Diana Petruchová

Žena v politike

Pri sledovaní vývoja v našej spoločnosti ma napadla zákerná otázka: Ako by mala vyzerať žena v slovenskej politike? Podľa mňa by to mala byť dôstojná reprezentantka väčšej časti populácie, s ktorou by sme sa my ženy dokázali stotožniť ako prijateľnou ženskou zástupkyňou. Na druhej strane by bolo super, keby ju silnejšia polovica nebrala ako sliepku alebo Barbinu vhodnú len na reprezentáciu.

  • 1. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 509x
  • 59
Dedičstvo predkov

Diana Petruchová

Dedičstvo predkov

Ťažký život Sú to len dve slová, ale obsah, ktorý v sebe skrývajú, má veľkosť zemegule. Kto z nás by mohol povedať: Nepoznám také, čo to je? Určite každý zažil obdobie, ktoré by mohol označiť týmito dvomi slovíčkami. Z môjho súkromného skúmania mi vyšlo, že vďaka takémuto obdobiu mám šancu uvedomiť si, že niektoré veci či súvislosti mám zoradené nesprávne. Skrátka prišiel čas preskúmať svoje priority, pozamýšľať sa nad nimi a prípadne sa s niektorými rozlúčiť a namiesto nich si nastaviť priority nové.

  • 3. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 819x
  • 3
Ça va?

Diana Petruchová

Ça va?

„Ahoj Diana! Tak ako?“ pýtala sa ma kolegyňa, keď som zbiehala po schodoch, a keďže sa zase s čímsi šturmovalo, tak som mienila len rýchlo prebehnúť okolo nej.

  • 17. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 333x
  • 20
Sebarealizácia na ženský spôsob

Diana Petruchová

Sebarealizácia na ženský spôsob

Ako fanúšik Francúzska som si ani tento rok nemohla nechať ujsť festival frankofónnych filmov, ktorý už pravidelne spestruje náš zabehaný harmonogram uprostred marca. Už dávnejšie som si všimla, že mňa osobne viacej priťahujú filmy z exotickejších lokalít než povedzme z Francúzska alebo Kanady. Napríklad tie z Afriky majú v sebe hravosť, ktorá akoby sa z nášho uponáhľaného civilizovaného sveta vytratila. Spomínate si na film „Kokosy na snehu“? Tak napríklad aj v ňom bola hravosť, ktorá mi učarovala.

  • 10. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 129x
  • 3
reklama
Čo je šťastie?

Diana Petruchová

Čo je šťastie?

Zatvárala som dvere, pripravená zamknúť a vyraziť za každodennými povinnosťami. A vtedy som si ho uvedomila ...

  • 15. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 723x
  • 13
IT vnímané srdcom

Diana Petruchová

IT vnímané srdcom

Priznávam bez mučenia, že mám jednu veľkú slabosť. Obdivujem „chlapcov od počítačov“. V mojom obdive je určite schovaná aj fascinácia, ako môžu došľaka rozumieť tomu, čo sa deje v útrobách týchto elektronických hračiek.

  • 2. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 309x
  • 23
Výlet do hlbín introvertnej duše

Diana Petruchová

Výlet do hlbín introvertnej duše

Častokrát som sa zamýšľala nad tým, prečo časť ľudí dostáva do vienka práve takúto spoločensky veľmi nevďačnú výbavu. Pokúsim sa o maličkú exukrziu do vnútra introvertky, čo je dosť odvážny počin, keďže ony si svoje vnútorné prežívanie zásadne nechávajú len pre seba.

  • 18. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 296x
  • 44
Nezamestnaná?

Diana Petruchová

Nezamestnaná?

Koniec rokov osemdesiatych nás, súčasných štyridsiatnikov, zastihol buď ešte vo vysokoškolských laviciach, alebo na začiatku budovania kariéry. Život mal svoju monotónnu istotu, priam ste si mohli robiť plány na roky dopredu. Spomínate si na jeden diel básnikov, kde konkurent hlavného hrdinu mal pekne vykreslené grafy (najprv postup na hlavného účtovníka, prvá dovolenka v Juhoslávii, nákup auta, prvé dieťa ...)? Manželstvá sa zakladali rádovo o 10 rokov skôr ako teraz. Takže pre našu generáciu to bolo práve obdobie budovania hniezda (problém zohnať byt, nájsť prijateľnú prácu, materská dovolenka ...) Ak mali rodičia dostatočne veľkú databázu známych, tak dobré miestečko sa dalo nájsť. Veď všetci sme museli byť niekde umiestnení.

  • 13. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 921x
  • 31
Vôňa Francúzska

Diana Petruchová

Vôňa Francúzska

Francúzsko, ach Francúzsko! Krajina plná histórie, elegancie a emócií. Nežne ušušlaná a upípaná francúzština z úst žien a zároveň taká sexy z mužských. Spomínam si na atmosféru, ktorá na mňa dýchla hneď ako som vystúpila z autobusa na Part-Dieu. Čo to len bolo vo vzduchu?

  • 23. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 051x
  • 11
reklama
Fóbia

Diana Petruchová

Fóbia

„Nestalo sa vám nič? Tuto za rohom je nemocnica, robí tam moja svokra – prezrú vás ...“ taxikár hneď vybehol z auta.

  • 17. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 101x
  • 1
Blondínka pri počítači

Diana Petruchová

Blondínka pri počítači

Moja švagrinka používa veľmi peknú frázu, keď jej začnú počítačoví „machri“ čosi vysvetľovať: „Počkaj, počkaj! Čo nevidíš? Ja som blondínka ...“

  • 5. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 734x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu